Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Montignac

De Methode ontstaat in 1986 als gevolg van een persoonlijke synthese van de resultaten van vooral Amerikaanse wetenschappers en heeft 4 doelstellingen:

1. Een goede beheersing van het lichaamsgewicht.
2. Bescherming van hart en bloedvaten door de juiste keuze van de vetten.
3. Verbeteren van de geestelijke en fysieke conditie door voeding rijk aan vitaminen en mineralen.
4. Het samen laten gaan van voedingswaarde en gastronomie.

De principes van de methode Montignac

'We moeten volop kunnen eten en genieten en elke maaltijd moet een sociaal gebeuren zijn'

De Methode Montignac geeft voedingskundige richtlijnen op basis van de volgende 8 principes:

1. Tellen van calorieën heeft geen nut; We worden niet dik omdat we teveel eten, maar slecht eten. Met de Methode leert u op de juiste manier eten en drinken.
2. Genoeg eiwit; Eten van voldoende eiwitten met de nadruk op peulvruchten, niet-geraffineerde granen en soja-producten.
3. Goede" koolhydraten; Gebruik goede koolhydraten en u valt af. Goede koolhydraten zijn onder meer fruit, volkorenproducten en bonen.
Slechte koolhydraten zijn onder meer suiker, witbrood en aardappelen. Het kennen van goede en slechte koolhydraten is een belangrijke peiler van de Methode Montignac.
4. Vezelrijke voeding; Natuurlijke vezels spelen een belangrijke rol in de Methode. Het voedingspatroon is dan ook vezelrijk.
5. Goede" vetten; Er bestaan goede vetten, die hart en bloedvaten beschermen. Vooral olijfolie, vis en gevogelte worden daarom aanbevolen.
6. Ruim vitaminen en mineralen; 'Goede' koolhydraten bevatten ook ruim voldoende vitaminen, mineralen en sporen-elementen.
7. Scheiden van vetten en koolhydraten;
8. Lichaamsbeweging is goed. Voor de glucose-stofwisseling is lichaamsbeweging goed. Calorieën verliest u er niet mee.

Door vetten en koolhydraten te scheiden uitsluitend gedurende de eerste twee tot drie maanden, helpt u het gewichtsverlies.
Dit leidt tot twee soorten maaltijden in de fase van het gewichtsverlies (fase I):

Vet:
Bijvoorbeeld vlees met groenten of af en toe eieren met spek als ontbijt, maar wel zonder brood.

Koolhydraatrijk:
Bijvoorbeeld volkorenbrood met magere kwark.
Aanbevolen wordt om zeker de helft van de 21 wekelijkse maaltijden te laten bestaan uit goede koolhydraten.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

169 volgers