Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Het 17 dagen dieet

Het dieet bestaat uit een serie van 17 aaneengesloten dagen. Je kunt tijdens deze 17 dagen blijvend 6 kilo afvallen. Dit programma is gebaseerd op een koolhydraatarm systeem. Er worden ook perioden ingelast waarbij koolhydraten in beperkte mate toegestaan zijn. Dit zou voor een schokreactie in je stofwisseling zorgen en hierdoor het verlies van je vetmassa.

Het 17 dagen dieet bestaat uit vier cycli:

Cyclus 1 – Versnellen – Dag 1 tot en met 17
In de eerste fase stop je drastisch met het nuttigen van koolhydraten en ga je vet verbranden. Een gewichtsverlies van 7 kilo is mogelijk tijdens deze fase.
Begin iedere morgen met een glas warm water met verse citroen om de spijsvertering op gang te brengen. Drink tijdens deze fase groene thee, voor een reinigende werking. Zie het boodschappenlijstje onderaan deze pagina voor de producten die je gedurende deze fase kunt nemen. Beweeg minimaal 17 minuten per dag intensief. Denk hierbij aan een stuk fietsen, een stevige wandeling of intensieve oefeningen.

Cyclus 2 – Verbeteren – Dag 18 tot en met 34
Tijdens de tweede fase is het de bedoeling om je stofwisseling te resetten om een jojo-effect te voorkomen. Dit deel draait om het activeren. Alle voedingsmiddelen die toegestaan waren in de eerste cyclus staan ook nu weer op het programma. Je kunt dus gebruik blijven maken van het boodschappenlijstje. Daarnaast wordt natuurlijk zetmeel en extra eiwit toegevoegd. Om afwisselingen in je dieet aan te brengen is het tijdens deze cyclus toegestaan om recepten uit de tweede en eerste cyclus met elkaar af te wisselen. Een bijkomend voordeel is dat je metabolisme extra wordt geprikkeld. Blijf 17 minuten per dag intensief bewegen.

Cyclus 3 – Veranderen – Dag 35 tot en met 52
Je laat een beperkt aantal voedingsmiddelen toe en leert een gezond eetpatroon te ontwikkelen. Meerdere producten zijn nu toegestaan, zoals pasta. Een alcoholische consumptie is vanaf nu ook weer toegestaan. Blijf dagelijks 17 minuten bewegen. Leren en gewenning is de sleutel tijdens deze cyclus. Zorg dat je de gezonde eetgewoonten en recepten die je in het boek en op de site kunt vinden een gewoonte worden. Het gaat erom dat je ook op lange termijn op je streefgewicht blijft.

Cyclus 4 – Volharden – Dag 52 tot en met 68 (en verder)
Het doel van de laatste fase is het behaalde resultaat behouden. Het is de bedoeling dat je deze cyclus na dag 68 blijft volgen. Tijdens de laatste fase eet je op maandag tot en met vrijdag producten uit cyclus 1 en 3. Tijdens het weekend kun je uit alle cycli kiezen. De weekenden zorgen ervoor dat je iets hebt om naar uit te kijken. Blijf regelmatig bewegen. Als je merkt dat je 2,5 kilo bent aangekomen ga je terug naar cyclus 2.

Klik op de link voor het boodschappenlijstje wat je aan kunt houden:
http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=296&t=4411

Voorbeelddagmenu:
Ontbijt
roereieren
grapefruit
1 kop groene thee

lunch
2 gekookte eieren
grote salade met sla, wortelen, broccoli, ui, tomaat

tussendoortje
yoghurt met verse bessen

diner
kalkoenfilet
gestoomde wortelen en asperges

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

92 volgers