Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Fruitdieet

Het fruit dieet houdt, zoals het al zegt, in dat er vooral fruit gegeten wordt. In de zomer zijn er veel verschillende soorten fruit te koop, waardoor het dieet gemakkelijk vol te houden is. Fruit is in de zomermaanden ook vaak goedkoper dan in de winter.

Je hoort weleens dat fruit een dikmaker zou zijn, dit is niet waar! Het klopt dat alle fruitsoorten fruitsuiker bevatten, ook wel fructose genoemd. Maar de meeste soorten fruit kunnen prima binnen een dieet gebruikt worden. Fruitsoorten waar je een beetje mee moet oppassen als je aan het afslanken bent zijn druiven, bananen en mango’s, maar wist je dat avocado’s ook fruit zijn en dat je daar ook mee moet oppassen? Druiven, bananen en mango’s bevatten veel suikers en avocado’s vrij veel onverzadigd vet en daardoor bevatten ze redelijk veel kcal.

Bij het fruitdieet wissel je twee fruitdagen af met een dag waarop je eet wat je gewend bent te eten. Dit is om ervoor te zorgen dat je geen tekort krijgt aan voedingsstoffen die niet in fruit zitten zoals vitamine B en calcium. Het is belangrijk om gedurende de hele tijd dat je het dieet volgt voldoende water of koffie en thee zonder suiker en melk te drinken.

Tijdens het fruitdieet is het de bedoeling dat je voeding in zoveel mogelijk kleine maaltijden verdeeld wordt. Het is ook belangrijk dagelijks 1 à 2 mulitivitaminetabletten te nemen en voldoende eiwitten binnen te krijgen, eventueel door middel van een eiwitshake. Eiwitshakes kun je zelf maken met de volgende ingrediënten:

• een glas volle yoghurt
• een glas melk
• een ei
• twee theelepeltjes proteinepoeder
• enkele druppels vanillesmaak
Mix alles met een staafmixer tot het een zachte mousse wordt. Je hebt dan genoeg eiwitshake voor twee personen.

Je mag het fruitdieet niet langer dan drie weken volgen, want dan wordt het risico op tekorten van bepaalde voedingsstoffen te groot. Op de fruitdagen krijg je bijna geen vetten binnen, om dit te compenseren moet je op de gewone dagen je lichaam voorzien van het nodige aantal vetzuren. Om deze reden moet je op de dagen dat je normaal eet 1 à 2 lepels zonnebloem- of maïsolie extra nemen.

Wij vinden het natuurlijk erg goed dat er veel fruit in dit dieet zit, maar wij zijn meer voorstander van een gevarieerd dieet. Als je van één product heel veel gaat eten en de rest weglaat is het logisch dat je belangrijke voedingsstoffen gaat missen. Dit is in onze ogen helemaal niet nodig, omdat je er met een goed gevarieerd dieet ook wel komt. Eet dus wel veel fruit, maar neem ook andere voedingsmiddelen. Je lichaam heeft ook vetten en eiwitten nodig om te kunnen functioneren.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

58 volgers