Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Ease4life

Proteïnedieet @ease4life

@ease4life is een uniek proteïnedieet dat is opgebouwd uit vier verschillende fasen. Het proteïnedieet heeft als doel om je op een snelle, gezonde en blijvende manier je streefgewicht te laten bereiken.

Koolhydraten zijn de eerste brandstof van het lichaam. Door de koolhydraten in je voeding tot een minimum te beperken (koolhydraatarm dieet) gaat het lichaam vetten als energiebron gebruiken, omdat je simpelweg niet genoeg koolhydraten binnenkrijgt om te verbranden. We noemen dit "ketose".

Omdat het dieet naast weinig koolhydraten ook weinig vetten bevat, zul je voornamelijk je eigen vetreserves gaan verbranden. Je gaat dus afslanken doormiddel van vet verbranden.

Het duurt ongeveer twee tot drie dagen voordat je alle reserves aan koolhydraten in je lichaam hebt opgebruikt en dus in "ketose" bent. Ga je tijdens het dieet weer koolhydraten eten, dan raak je uit ketose en duurt het opnieuw weer een aantal dagen voordat je vetverbranding weer op gang is.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat je sneller afvalt als je in ketose bent! Geen honger, geen verlies van spiermassa. Doordat je tijdens het proteïne dieet steeds voldoende eiwitten binnenkrijgt (eiwit dieet), zal je spiermassa gespaard blijven (dit in tegenstelling tot veel andere diëten waarbij je naast vet ook vaak veel spieren verliest). Een bijkomend voordeel van de eiwitten is dat ze je een voller gevoel geven en dat ze je stofwisseling verhogen. Je hebt dus minder honger waardoor het dieet makkelijker vol te houden is.

Het is belangrijk strikt je weekmenu te volgen, en hiernaast geen koolhydraten te gebruiken. Het weekmenu is helemaal voor jou persoonlijk opgesteld. Hierbij is rekening gehouden met jou persoonlijke situatie en energiebehoefte.
Koolhydraten zitten vooral in brood, rijst, aardappelen, pasta, fruit. Deze producten mag je dus niet gebruiken als ze niet in je weekmenu staan. Ook in groenten zitten koolhydraten.

Het is belangrijk om tijdens het dieet zeker 2 liter te drinken. Maar ook hier moet je letten op het aantal koolhydraten die er in zitten. Dranken met zeer weinig koolhydraten zijn bijvoorbeeld water, koffie en thee zonder suiker en melk en light frisdranken. Daarnaast mag je indien gewenst dagelijks ook een glaasje wijn per dag drinken.

Meer informatie: https://www.ease4life.nl/Home/

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

10 volgers