Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Sonomadieet

Het Sonomadieet is net zoals South Beach en Atkins een koolhydraatdieet. Koolhydraatdiëten zijn de laatste jaren erg populair. Een dieet met weinig koolhydraten bevat vaak wel veel vetten en eiwitten. Daarin wijkt het af van het gangbare Nederlandse menu.

Het Sonomadieet is geschreven door de Amerikaanse Geregistreerde Diëtiste Connie Guttersen. Het dieet is genoemd naar het gebied en de vallei Sonoma in Californië, dit gebied is bekend om haar wijnen. De bewoners van dit gebied zijn beduidend slanker en gezonder dan andere inwoners van Amerika. Volgens Connie als gevolg van hun levens- (en voedingswijze) die veel lijkt op die van de mensen rond de Middellandse Zee.

Het dieet is gebaseerd op de mediterrane manier van leven en eten: genieten van uitbundige en rijk gevarieerde gerechten en maaltijden, voornamelijk opgebouwd met één of meerdere van de zogenoemde 'power foods' en in de juiste porties.
Het dieet geeft de voorkeur aan een glaasje wijn bij de maaltijd. Onder de zogenaamde ‘powerfoods’ vallen de volgende tien producten: olijfolie, tomaten, broccoli, spinazie, amandelen, Spaanse peper, bosbessen, aardbeien, gehele granen en druiven.

De basis van het Sonomadieet is het nemen van de juiste porties en niet het tellen van hoeveelheden of kcal. Het leren van de juiste porties wordt bijvoorbeeld gedaan door het gebruik van een 18 centimeter bord voor het ontbijt en een 23 centimeter bord voor het diner. Wijn, als product van druiven is een belangrijk onderdeel van het Sonomadieet. Het Sonomadieet helpt je bij het selecteren van de juiste rode en witte wijn.

Het dieet is opgedeeld in 3 fasen.
- De eerste fase duurt maar 10 dagen en is het strengste. Je begint wel gelijk met het eten van gezonde complete maaltijden.
- De tweede fase is de belangrijkste fase van het gewichtsverlies. Het eetplan dat je maakt in fase 2 is degene die je gebruikt totdat je jouw streefgewicht hebt bereikt. In fase 2 is variatie het belangrijkste.
- Fase 3 is de levenslange onderhoudsfase. Het begint nadat je jouw streefgewicht hebt bereikt.
Het Sonomadieet is een makkelijke en positief ingestelde manier van afvallen.

Je hoeft geen kcal te tellen of tabelletjes bij te houden, je houdt gewoon de omvang van de porties in de gaten. Wat meer groenten en granen eten, en de rest met mate blijven eten. De recepten zijn erg zomers met allemaal lekkere mediterrane ingrediënten.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

2 volgers