Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Acceptatiedieet

1 regel bij dit dieet is heel belangrijk voordat je eraan begint:
Accepteer jezelf zoals je bent voor het dieet.
Dit klinkt erg tegenstrijdig, maar je gewicht moet niet het belangrijkste zijn in je leven. Onthoud, de mensen die écht om je geven, maakt het echt niet uit welk gewicht jij hebt. En andersom is het ook zo...Mensen die jou beoordelen op jouw gewicht zijn geen mensen waar je tijd aan wilt verspillen. Als je je ongelukkig voelt over je uiterlijk, dan zijn er misschien nog meer dingen die spelen dan alleen je gewicht, waar je met behulp van een psycholoog aandacht aan moet besteden, om je zelfvertrouwen uit andere dingen te halen.
Maar tot zover het moralistische gezever want als je denkt dat je gelukkiger wordt van een dieet, moet je dat natuurlijk doen. Het kan fijn zijn om iets in je leven te veranderen.

Mijn praktische tips zijn dus:
- Eet altijd 3 maaltijden. Echt een standaard tip, maar ook de belangrijkste, vind ik. Als je maaltijden overslaat voel je je alleen maar ellendig. En het is slecht voor je stofwisseling. En ook nog eens ongezond.
- Probeer niet te denken "Ik mag geen lekkere dingen meer" maar "Hoe maak ik gezonde dingen lekker?" Ik zelf vind het een hele uitdaging om met bijvoorbeeld groenten, fruit, yoghurt/kwark en crackers tussendoortjes te maken die ik bijna even lekker vind als koekjes of chips. Probeer het eens, misschien wordt het ook wel jouw hobby ;) Kijk in de winkel welke calorie-arme sausjes je lekker vind bij groenten, welke suikervrije toevoegingen (zoals kaneel/bakaroma) je lekker vind bij fruit en experimenteer met de oven, de magnetron, het tosti-apparaat etc!
- Probeer, als je dat lukt, toch zo min mogelijk tussendoortjes te eten als je niet persé heel veel trek hebt. Hier zijn de meningen over verdeeld. Sommigen zeggen dat het je stofwisseling positief beinvloed. Maar ik merk vaak dat als ik druk bezig ben, of mijn trek negeer, mijn trek in tussendoortjes vanzelf overgaat. En het feit blijft dat je dan minder calorieen inneemt.
- Manieren om trek te verdrijven die (bijna geen) calorieen bevatten: warme dranken zoals koffie/thee, suikervrije kauwgom, bouillon.
- Eet minder vlees. In sommige vleesvervangers zitten alsnog best veel calorieen. (verradelijk omdat ze meer wegen dan 100 gram) maar met meer groenten dan vlees zit je altijd goed en het is nog diervriendelijker ook.
- Verlies je doel niet uit het oog. Wat uiteindelijk het meest telt, is je motivatie. Als je iets heel graag wilt, dan lukt het ook! je kunt het, en niets houdt je tegen. Al helemaal niet de snoep-fastfood en frisdrankenindustrie, die zowel een troost als een op geld beluste manipuleerder kan zijn. Als je op dieet bent, is het handig om het als het laatste te beschouwen!! Die gedachte is eigenlijk veel te zwart-wit, er moeten nou eenmaal mensen hun geld mee verdienen, dat weet ik ook wel, maar vind je soms niet dat het een beetje op "drugsdealen" lijkt? Misschien moet je lachen om hoe belachelijk en overdreven dat klinkt (Want dat is het natuurlijk stiekem ook, maar mij helpen dit soort gedachten altijd) Maar suiker is verslavend volgens dit artikel . Voor mensen die niet op dieet zijn is de snoepindustrie een zegen, daarom is het goed dat de snoepindustrie bestaat.
Maar als we op dieet zijn moeten we er boven staan en laten zien dat wij sterker zijn, en dat ze ons niet klein krijgen met hun listige verkooptrucs en manipulatie!

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

62 volgers