Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Kyalin

Proteïnedieet

Het dieet staat en valt met de motivatie van de persoon. Daarom is het belangrijk om in een kortere tijd een aanzienlijk gewichtsverlies te bereiken. En dat kan! Een gewichtsverlies van 6 à 11 kg per maand is mogelijk indien u zich strikt aan de voedingsregels houdt.
Belangrijk voor het behouden van dit gewichtsverlies is het doorlopen van het volledige stappenplan, waarbij nieuwe en gezonde voedingsgewoonten worden aangeleerd.
Het basisprincipe van het proteïnedieet is het behoud van spiermassa terwijl de vetreserves worden aangesproken als energieleverancier. Hiervoor wordt de inname van een kwalitatieve voeding tijdelijk sterk verlaagd aan koolhydraten (suikers) en lipiden (vetten). Een belangrijke toevoer van proteïnes met een hoge voedingswaarde (in poederzakjes) verzekert het behoud van de spiermassa.

Voordelen

Snelle vetverbranding
Behoud van spiermassa
Duurzaam behoud van gewicht
Geen hongergevoel
Euforisch gevoel
Verzorgde huid door toevoeging van oligo-elementen
Snel en eenvoudig te bereiden producten

Het volledige stappen plan

Vele mensen denken, weer een crash-dieet waarbij je achteraf al je kilo’s terug bijkomt. Niets is minder waar, tijdens het ganse dieet doorloop je verschillende fasen. In elke fase wordt een goede voedingsgewoonte aangeleerd met als uiteindelijke doel gewichtsstabilisatie.

Strikte fase:
Dit is de fase waarbij u het meeste gewicht zult verliezen. Deze gewichtsverliezen kunnen oplopen tot 6-11 kg per maand. Gedurende deze fase volgt u een strikt dieet op basis van een aantal proteïneporties en een maaltijd bestaande uit groenten in combinatie met een eiwitbron (vlees/vis/eieren/ of melkproducten). Gedurende deze strikte fase mogen geen koolhydraatrijke voedingsmiddelen geconsumeerd worden zoals brood, aardappelen, pasta of rijst. Groenten en fruit, rijk aan suikers worden niet toegelaten in het dieet.

Reintroductie fase:
Deze fase heeft als doel: gewichtverlies en heropvoeding. Door het terug invoegen van de verschillende voedingsgroepen zoals brood en andere zetmeelhoudende producten wordt een gezonde voeding aangeleerd. Het belang van fruit en groenten komt dan ook uitgebreid aan bod.

Stabilisatiefase:
Dit is het eindpunt, essentieel voor het behoud van ons nieuw gewicht. De proteïneporties vallen weg. De therapeuten helpen u om de nieuwe voedingsgewoontes te onderhouden en niet uit het oog te verliezen.

De sleutel tot het behoud van een gezond gewicht is de stabilisatie. Ja, het proteïnedieet kan een spectaculair gewichtsverlies garanderen. Neen, het behouden van dit nieuwe gewicht is niet vanzelfsprekend.Begrijpen waarom uw gewicht is toegenomen doorheen de jaren is primordiaal. Hierbij zal men inzicht krijgen in het belang van de juiste voedingsgewoontes, niet alleen voor het behoud van een gezond gewicht, maar vooral ook voor de gezondheid in het algemeen.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

26 volgers