Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

The china study

Veel groente, fruit(7porties per dag), zaden en noten(2 porties per dag), peulvruchten en onberwerkte volle granen (geen tarwe) en vis(3-5 porties per week).
Veel omega 3 vetzuren (drie portie per dag)(extra vierge kokosolie,extra vierge olijfolie, noten, zaden, vis, lijnzaadolie enz)
veel flavonoïden (2 porties per dag) (zit onder andere in bosbessen en appels).
Altijd rauwkost combineren met vet (olijfolie of noten) rauwkost moet je altijd combineren met wat vet, Gezonde vetten zijn noodzakelijk om de vetoplosbare vitaminen te kunnen opnemen, dit zijn vitamine A, D, E en K. Zo wordt bijvoorbeeld vitamine K in broccoli, spruitjes, kool en lycopeen in tomaten alléén opgenomen met een beetje vet. Zonder voldoende vitamine K wordt calcium niet opgeslagen in de botten en tanden, light dressings raad ik dan ook af.
Geen vlees, aardappelem, nauwelijks zuivelproducten, bewerkte producten (margarine, becelbak en braad, witmeel), geraffineerde producten en geharde gehydrogeneerde vetten, transvetzuren en suiker. Geen e-nummers zo min mogelijk bakken, braden, frituren enz voorkeur geven aan voeding stomen.

De voeding bestaat dus uit onbewerkte hele voedingsmiddelen en voornamelijk uit plantaardige voeding aangevuld met vis.

waarom gezonde vetten?
Wat doen gezonde vetten?
Gezonde vetten hebben op heel veel lichaamsprocessen invloed. Enkele zijn:

* Gezonde vetten zijn noodzakelijk om de vetoplosbare vitaminen te kunnen opnemen, dit zijn vitamine A, D, E en K. Zo wordt bijvoorbeeld vitamine K in broccoli, spruitjes, kool en lycopeen in tomaten alléén opgenomen met een beetje vet. Zonder voldoende vitamine K wordt calcium niet opgeslagen in de botten en tanden.
* Ze zorgen voor de aanvoer van meer dan 600 voedingsstoffen zoals de diverse soorten carotenoïden, co enzymQ 10, alfa-liponzuur, inositol etc.
* Ze zorgen voor een verzadigingsgevoel. Dat is belangrijk, want waardoor krijgt u minder snel trek na de maaltijd.
* Ze geven minder bloedglucose-schommelingen, omdat ze de opname van suikers vertragen.
* Ze geven energie omdat ze de meest geconcentreerde opslagvorm van energie zijn. Uit elke gram opgeslagen vet haalt u twee maal zoveel energie dan uit elke gram opgeslagen eiwit of suiker.
* Ze geven bescherming tegen de kou omdat ze als beschermlaag onder de huid dienen als een isoleerlaag.
* Ze geven smaak aan de maaltijden.
* Ze geven libido omdat het zorgt voor de juiste oestrogeen en testosteronaanmaak.
* Ze zijn weerstandverhogend. Vooral het laurinezuur uit bijvoorbeeld kokos beschermt tegen virussen, bacteriën en schimmels.
* Ze geven minder depressie en andere psychologische problemen. Ze zijn goed tegen onvruchtbaarheid, huidproblemen, geheugen- en concentratieproblemen.
* Ze zijn nodig bij de aanmaak van vitamine D. Dit is o.a. van belang bij botontkalking (osteoporose). Maar er is nu ook bewezen dat dit voor MS en diverse kankersoorten (o.a prostaat) geldt.


Info: het okiwana dieet, the china study en het mediterrane dieet, het alfa dieet.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

4 volgers