Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Curves

Deze methode is speciaal voor vrouwen ontwikkeld.

Het doel van deze afslankmethode is: dat je nooit meer dan twee dagen in de maand hoeft te letten op wat je eet, en toch op gewicht blijft.

Het middel hiervoor: door jarenlang dieeten denkt je lichaam dat er weinig voedsel te vinden is in de omgeving, en gaat zuiniger met het eten om (je methabolisme gaat omlaag). Hierdoor kom je sneller aan. Deze methode is bedoeld om je methabolisme weer op pijl te krijgen, zodat je weer normaal kan eten zonder aan te komen (nadat je eerst wat pondjes bent kwijt geraakt natuurlijk).

De methode:
3 x in de week 30 minuten sporten (krachttraining + stretchen) in een sportschool of een vestiging van curves (een sportschool voor vrouwen). Spieren verbruiken energie, zelfs wanneer je slaapt. Dus hoe meer spieren, hoe meer energie je verbrand. En wees niet bang: geen enkele vrouw kan zo veel trainen dat ze er gespierd en mannelijk uit ziet (tenzij ze daar ook pillen bij slikt daarvoor).

Wanneer je meer dan 10 kg wilt afvallen:
2 weken lang 1200 Kcal eten, anders 1 week.

Wanneer je binnen de twee weken minder dan 2,5 kg ben afgevallen, of binnen de 1 week minder dan 1,5 kg dan:
Bepaal je je gewicht (dit is je lage gewicht). Dit gewicht + 1,5 kg is je hoge gewicht. Je gaat normaal eten (dus de hoeveelheid KCal die het voedingscentrum je voorschrijft). Je weegt je iedere dag. Wanneer je je hoge gewicht hebt bereikt ga je weer 1200 KCal eten, totdat je je lage gewicht hebt bereikt, of totdat je dit maximaal 3 dagen hebt volgehouden.

Wanneer je meer dan 3 weken je gewicht onder je hoge gewicht hebt weten te houden, zonder terug te gaan naar de 1200 Kcal, dan is je metabolisme weer in orde en kan je weer beginnen met 1 of 2 weken op 1200 Kcal leven (dus weer van voor af aan beginnen). Je zult zien dat je nu waarschijnlijk meer dan de hierboven beschreven Kcal afvalt.

Als de 1 of 2 weken van 1200 Kcal erop zitten ga je door naan 1600 KCal. Hiermee val je ongeveer 0,5 KCal per week af.

Wanneer je een plateau bereikt (dus je valt minder dan 0,5 kg per week af), of als je even geen zin meer hebt in dieeten ga je weer terug naar het beschreven senario hierboven, waarbij je de aanbevolen hoeveelheid KCal van het voedingscentrum eet en af en toe een dagje terug gaat naar de 1200 KCal wanneer je je hoge gewicht hebt bereikt (die je na al dit afvallen wel weer opnieuw moet bepalen natuurlijk, je wilt niet weer op je oude gewicht terugkomen toch?)

Hierna ga je weer terug naar het begin van het verhaal, waar je 1 of 2 weken lang 1200 KCal eet (ligt eraan of je nu nog meer dan 10 kg wilt afvallen).

Wanneer je op je streefgewicht bent gekomen ga je de hoeveelheid eten die het voedingscentrum je voorschijft (en natuurlijk kan je hier wel eens over de schreef gaan met kerst ofzo).
Ook hier bepaal je eerst je lage en hoge gewicht. Wanneer je je hoge gewicht hebt bereikt ga je weer terug naar 1200 Kcal per dag, voor maximaal 3 dagen. Totdat je je lage gewicht weer hebt bereikt.

Het komt hier dan uiteindelijk op neer dat je twee dagen in de maand moet letten op wat je eet, en de rest van de maand je gang kan gaan!

Dus:
Je lage gewicht = Wat je weegt voordat je overstapt op de hoveelheid Kcal voorgeschreven door het voedingscentrum.
Je hoge gewicht = je lage gewicht + 1,5 kg

Waar vind je je voorgeschreven aantal Kcal:
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Gewicht/energie+en+eten/energiebehoefte/gemiddeld+verbruik.htm

Waar vind je hoe je dit het beste kunt indelen:
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Gezond+eten/hoeveelheden+per+dag/hoeveelheden+per+dag_.htm

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

39 volgers