Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dr. Oz dieet en leefstijl

Dr Oz is is een Turks-Amerikaanse hartchirurg die een populaire gast is van Oprah Winfrey. Samen met Dr. Roizen heeft hij een dieetplan ontwikkeld waarmee zij al miljoenen mensen hebben geholpen langer te leven en er jonger uit te zien. Dr. Oz heeft een boek geschreven 'YOU on a diet' waarin zijn afvalmethode beschreven staat. Kernpunten van zijn methode zijn”

Geen weegschaal
Als je naast het afvallen ook een trainingsprogramma volgt, neemt je spiermassa toe en je vetmassa af. Spiermassa weegt echter meer dan vetmassa. Als men op de weegschaal gaat staan, wordt men dus ten onrechte gedemotiveerd. Om deze reden werkt dr. Oz met het opmeten van de buikomvang. Maximaal 90 cm voor de mannen en 83 cm voor vrouwen.

Kleine stapjes
Om het welbekende jojo-effect te voorkomen, werkt dr. Oz in kleine stapjes. Het is dus een langzame aanpassing van je leefstijl. Je bent immers ook niet van de ene op de andere dag zoveel gaan eten. Bij deze afvalmethode minder je met slechts 100 calorieën per dag.

Eet regelmatig
Sla nooit je ontbijt over. Mensen die hun ontbijt overslaan zijn vaak dikker dan degenen die wel ontbijten. Dit komt omdat je een hongergevoel krijgt, waarna de kans groots is dat je je naderhand stort op ongezond voedsel.

Geen bewerkt voedsel
Geraffineerd eten is eten wat je sneller dik maakt. Daarom raadt dr Oz aan dit zo min mogelijk te nuttigen.

30 minuten per dag lopen
Dr Oz hamert er op dat men 30 min per dag wandelt. Dit omdat het weinig belasting geeft aan je lichaam en omdat je er veel voor terug krijgt.

Niks ongezonds in huis
De verleiding is groot iets ongezonds te nemen, als je het in huis hebt. Daarom zet dr Oz. Dat je alles uit je huis en koelkast dient te verwijderen. Wat je niet in huis hebt, eet je ook niet op.

Dr Oz promoot dus eigenlijk de gewone manier van afslanken. Dit dieet is niet erg streng waardoor het vol te houden is. Verwacht niet dat je in korte tijd van je overgewicht af bent. Hier gaat wat meer tijd over heen. Echter loop je geen risico op het jojo-effect en heb je dus meer kans op blijvend succes!

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

55 volgers