Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

The Best Life Diet van Bob Greene

Het Best Life Diet is het nieuwe dieet van Bob Greene, de bekende expert die onder andere Oprah Winfrey begeleidt. Het Best Life Diet is geen crashdieet, maar een veilige, effectieve manier om gewicht te verliezen. Je wordt aangespoord om kleine veranderingen in je leefwijze aan te brengen, stapje voor stapje. Het doel is hierbij om je oude eet- en sportgewoontes te veranderen in gezondere, nieuwe gewoontes die voor de rest van je leven meegaan.

Afhankelijk van je sekse en je activiteiten wordt een calorie-inname van 1500 tot 2500 calorieën per dag geadviseerd. Hierbij geldt dat hoe actiever je bent, hoe meer je mag eten.

In Greene's dieet worden er geen calorieën geteld, maar wordt er wel gelet op de grootte van de porties. Je mag van alles eten, maar je wordt aangemoedigd om minder gezonde produkten als witbrood, gefrituurd voedsel en volle melkproducten te laten staan en te kiezen voor gezondere alternatieven. Greene voorziet in zijn boek ook in weekschema's waarin menusuggesties gedaan worden.

Sommige diëten beginnen met een fase waarin je een hele hoop dingen niet mag eten. Bob Greene doet het juist andersom en begint juist met een wat vrijere eerste fase.

Fase één
De eerste fase duurt maximaal vier weken en concentreert zich met name op het langzaamaan veranderen van je eetgewoontes en wat meer beweging. Twee uur voor je gaat slapen niet meer eten, eet drie maaltijden per dag en één snack, (tijdelijk) geen alcohol, genoeg vocht tot je nemen en dagelijks een multivitaminepil en omega-3 vetzuren tot je nemen. De heerlijke recepten en ideeën voor snacks maken dit erg aantrekkelijk.

Fase twee
Deze fase duurt minimaal 4 weken en richt zich vooral op een intensivering van de eet- en sportgewoontes die je in fase één hebt aangeleerd. In deze fase is het de bedoeling dat je 6 soorten "probleemvoedsel" niet meer consumeert. Je gaat nu ook wekelijks op de weegschaal. Verder concentreert deze fase zich nog meer op portionering van je voedsel.

Fase drie
Deze fase duurt de rest van je leven. Je blijft letten op wat je eet en je vervangt steeds meer ongezond voedsel voor gezondere varianten. Hier introduceert Bob Greene tevens de "alles mag-calorieën". Dit houdt in dat je zo nu en dan best wel eens je favoriete dingen mag eten of drinken, zolang je het met mate doet. Je wordt wel geadviseerd om dit te doen tijdens een periode waarin je lichamelijk flink actief bent.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

5 volgers