Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Mediterraan dieet

Het Mediterrane dieet bevat veel vezels, koolhydraten en antioxidanten en weinig verzadigd vet. Het bestaat voornamelijk uit verse, plantaardige producten zoals groente, fruit, verse vis, peulvruchten, granen, noten en olijfolie. Ook gedroogd fruit is populair, dit wordt veel als tussendoortje gegeten, een stuk gezonder dan een koekje, candybar of handje chips.

In Nederland en landen zoals Amerika is het heel normaal dat je eerst bedenkt wat voor vlees (of vis) je gaat eten. Dan bedenk je vervolgens welke soort groente daarbij past en of je kiest voor aardappelen, pasta of rijst. In Mediterrane landen zijn groenten juist de basis van een maaltijd waar men vis of vlees en aardappelen, pasta of rijst bij kiest.

Er wordt altijd gekozen voor verse producten. Producten met veel suiker of zeer bewerkte producten worden nauwelijks gegeten. Dit is niet voor niks, je lichaam kan natuurlijke producten namelijk veel beter verwerken dan bewerkte producten. Daarnaast bevatten bewerkte producten nog nauwelijks vitamines en mineralen.

Daarnaast wordt elke maaltijd vergezeld door een lekker glas wijn, ja ook de lunch. Uiteraard is het wel de bedoeling dat je het bij één glaasje houdt.

Opvallend bij deze manier van leven is dat eten voor inwoners van Mediterrane gebieden geen “moeten” is maar elke maaltijd is weer een feest waar men ook echt optimaal van geniet. Er wordt ook echt de tijd genomen voor een maaltijd. Onder de middag even snel een boterhammetje met kaas wegwerken is er echt niet bij!

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

36 volgers