Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dr.Cohen dieet

Na een intakegesprek bij een erkend Dr. Cohen dieetcentrum krijg je een formulier mee en wordt er bloed geprikt dat op ongeveer 16 punten wordt onderzocht. Er wordt met name gekeken naar je hormoonhuishouding, die bij veel mensen verstoord blijkt te zijn. De uitslagen van je bloed worden naar Dr. Cohen gestuurd en die maakt voor jou je persoonlijke dieet. Na vier weken ga je opnieuw bloed prikken en wordt je dieet zonodig aangepast. Ook zie je dan welk effect het dieet heeft op bijvoorbeeld je cholesterolgehalte.
Je gaat, als je nog slechts enkele kilo's verwijderd bent van je streefgewicht, opnieuw bloed prikken. daarna wordt er een hervoeding voor je opgesteld. Daarin wordt elke dag iets toegevoegd van wat voorheen verboden was, om je opgebouwde balans niet meteen te verstoren. Als je dit bewust doet (hervoeding duurt een maand) zul je de verloren kilo's niet opnieuw aankomen.

Het dieet bestaat in principe uit 2 fases:
in de eerste fase zijn Koolhydraten zeer beperkt toegestaan,men mag er slechts 40g van eten.Proteinen zijn ook beperkt toegelaten tot ongeveer 1schel hesp, of 1ei bij het ontbijt et +- 200g vlees,vis of ei tijdens het middagmaal en avondmaal. Vet stoffen zijn niet toegestaan (je bakt vlees of vis wel in een klein beetje olie). Verder mag je geen zetmeel houdende producten eten.

Bij het bereiken van je streefgewicht ga je een hervoedingsprogramma volgen, waarin veel verboden producten teruggebracht worden in je eetpatroon. Na afronding kun je op deze wijze (bijv. door het inlassen van een paar balansdagen per week) heel goed op je gewicht blijven.

Bij het dieetcentrum kun je altijd terecht voor advies of peptalk. Je krijgt een lijst mee met toegestane voedingsmiddelen (bijvoorbeeld wel groene, maar geen rode paprika). Het dieet is gebaseerd op groenten in combinatie met vlees, vis of kaas (feta of mozarrella) in beperkte, nauwkeurig af te wegen hoeveelheden. Verder mag je twee of drie stuks fruit.
Je eet weinig koolhydraten; je mag een bepaalde hoeveelheid crackers (niet alle crackers zijn toegestaan) en verder komen er wat koolhydraten uit groenten.
Samengevat: je eet gezond, vetarm, weinig en koolhydraatarm. Doorgaans heb je geen honger. Sporten is bij dit dieet niet nodig; je valt gegarandeerd (veel) af, mits je het dieet volgt.
Kosten bedragen all-in voor het hele dieet en de begeleiding rond 750 euro.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

122 volgers